GC Plus / lawas

GC Plus TIDAK menyebabkan buasir.

 .

PILES/BUASIR.
.
Ada pengguna GC Plus tanya samada GC Plus boleh menyebabkan buasir akibat kekerapan buang air besar.
The answer is VERY UNLIKELY, kerana :
.
🎶 buasir hanya akan berlaku kalau sembelit dan meneran. Sedangkan pengguna GC Plus takkan dapat sembelit kerana GC Plus can ease bowel movement.
.
🎶 dalam GC Plus ada bawang putih. Bawang putih boleh digunakan sebagai supositori untuk menghilangkan buasir.
.
🎶 GC Plus juga ada halia. Halia pun penawar buasir.
.
🎶 Atau, kalau rasa was-was, boleh cuba ambil Nutrijuice. Sebab madu, lemon dan apple dipercayai menjadi penawar baik untuk buasir. Dalam Nutrijuice ada campuran ni.
.

Diana Ishak
Read more

Perkara-perkara luar biasa yang akan berlaku kalau anda minum air selepas bangun dari tidur

 

 .

70% daripada badan terdiri daripada air, jadi penting untuk memastikan air sentiasa ‘ditambah’ ke dalam badan untuk membolehkan badan berfungsi dengan betul. Apabila air dalam badan kurang, ia mengundang pelbagai kesan negatif terhadap kesihatan jangka pendek dan jangka panjang. Dehidrasi untuk jangka masa yang panjang boleh membawa kepada :

reumatoid artritis
migrain
angina (sakit dada)
pencernaan yang terganggu
tekanan darah tinggi
obesiti
buasir
batuk kering
batu karang
resdung.

Apabila anda minum air 🚰 dengan perut kosong selepas bangun dari tidur, 8⃣ perkara luar biasa ini akan berlaku.

✔ Membantu membersihkan badan daripada toksin.
Bila minum air, ia secara semula jadi menggesa pergerakan usus.

✔ Meningkatkan metabolisme.
Sesuai untuk orang yang sedang dalam misi untuk menguruskan badan kerana minum air pada waktu perut kosong boleh meningkatkan kadar metabolisme sekurang-kurangnya 24%.

✔ Memperbaiki penghadaman.
Bila minum air pada waktu pagi semasa perut kosong, badan akan melepaskan semua toksin dan meningkatkan sistem pencernaan anda. Anda akan merasa kurang lapar dan keinginan anda terhadap makanan akan berkurangan.

✔ Melegakan heartburn dan senak.
Senak disebabkan oleh peningkatan asid dalam perut. Apabila minum air dengan perut kosong, asid ini ditolak ke bawah dan dicairkan, menyelesaikan masalah tersebut.

✔ Mencantikkan kulit.
Dehidrasi menyebabkan kedutan pramatang terbentuk.

✔ Mencegah renal stone dan jangkitan pundi.
Minum air pada waktu perut kosong mencairkan asid yang menyebabkan batu dalam buah pinggang.
.

Diana Ishak
Read more

Bagaimana GC Plus Bertindak

 

 .

"Macamana GC Plus bertindak mengurangkan berat badan?"

Soalan ni selalu kami terima.
Kami faham, sebelum sesuatu produk tu diterima, dah tentu bakal customer nak tahu bagaimana produk ni boleh bantu selesaikan masalah mereka, kan?

Ok kat sini kami terangkan secara ringkas dan menggunakan general terms supaya senang difahami.

Basically, komponen dalam GC Plus block pembentukan new fat dalam badan. Bila pembentukan new fat dibendung, jadi badan dapat membakar lemak yang sedia ada dalam badan tanpa gangguang pertambahan lemak baru. Sebab itulah bila anda makan makanan yang berlemak, tak sampai 1 jam, perut dah mula memulas-mulas. Kalau lagi tinggi kandungan lemak dalam sesuatu makanan tu, lebih keraplah anda ke toilet. Kalau tak percaya cuba hari ni makan nasi lemak dan esok pula makan telur setengah masak untuk breakfast. Kami yakin, kekerapan ke toilet adalah berbeza.

Semasa buang air besar 💩, cuba lihat najis anda 💩.
Adakah ia melekat di tepi-tepi toilet bowl? 🚽
Kalau YA, itu bermakna GC Plus sudah mula bertindak.
Kerana, najis yang cair, kekuningan dan melekat/berkumpul di bahagian tepi toilet bowl menunjukkan najis itu tinggi kandungan lemak. Check, jangan tak check! 😆😆😆

Diana Ishak
Read more

Pertambahan berat badan yang tidak dapat dijelaskan.

 

 .

Walaupun anda sudah cuba bersenam, kurangkan pengambilan makanan dan minum banyak air, tapi berat badan anda masih juga begitu, tak berganjak walau 1kg pun.

Kekecewaan ini boleh difahami.

Apetah lagi bila sudah berhabis ratusan ringgit untuk membeli ubat kurus.

Tetapi anda perlu tahu yang apa saja makanan tambahan, kekurangan vitamin, ketidakseimbanggan hormon atau ubat-ubatan yang diambil boleh memberikan petunjuk kenapa berat badan anda kekal begitu. 

Semak jika anda ada point-point di bawah :

.

1. Ubat Anti-Depressan.

Kebanyakkan ubat anti-depressan akan menyebabkan berat badan bertambah. Sekiranya anda tidak mengambil ubat tersebut tetapi selalu dalam keadaan tertekan, juga akan menyebabkan pertambahan berat sekitar 3-7kg. Sekiranya kesan tekanan ini berpanjuangan, berat badan akan semakin bertambah. Sekiranya anda ada mengambil pil kurus, kemungkinan berat badan anda menjadi statik disebabkan fitra berlawanan ini.

.

2. Jika anda mengambil pil kawalan kelahiran, hormon berlebihan untuk terapi hormon, steroid, beta -blockers untuk penyakit jantung dan tekanan darah, ubat-ubatan anti-sawan, ubat kanser payudara seperti Tamoxifen, beberapa rawatan untuk artritis reumatoid, dan juga beberapa ubat-ubatan migrain dan pedih ulu hati, berat badan akan menjadi lebih sukar untuk turun. Sifat berlawanan antara ubat-ubatan yang anda ambil dengan pil kurus boleh menjejaskan metabolisme. 

.

3. Isu pencernaan dan pergerakan usus yang perlahan juga menjadi faktor. Untuk mengetahui sejauh manakah usus anda bergerak dengan sihat adalah, sebaik-baiknya selepas 1-2 jam selepas makan, anda akan buang air besar. Jika ini tak berlaku, ada kemungkinan badan anda sebenarnya mengalami dehidrasi, kandungan serat dalam badan rendah atau kekurangan bakteria baik (probiotik) dalam usus. 

.

4. Badan anda 'hilang' nutrien tertentu. Kekurangan Magnesium, zat besi dan vitamin D dalam badan mampu mengubah metabolisme badan dalam cara yang membuatkan ia lebih sukar untuk membakar lemak. Ia menyebabkan anda merasa selalu keletihan dan malas untuk melakukan banyak pergerakan. Anda boleh tambah kandungan magnesium dan zat besi dalam badan dengan cepat melalui pengambilan bayam, daging dan almond, tetapi adalah mustahil untuk menambah vitamin D dalam badan dengan meminum banyak susu atau terdedah pada cahaya matahari terlalu lama. Lagipun, terlalu banyak minum susu akan menyebabkan batu karang. Apa yang anda boleh buat, cuba check darah anda agar doktor boleh berikan dos Vitamin D yang sesuai.

.

5. Ini adalah satu keadaan yang tak dapat dielakkan. Umur 40-50an, badan tidak lagi membakar banyak kalori seperti kita berumur 20an. Disebabkan itulah kita perlu bantu metabolisme badan kita dengan membuat sedikit senaman ringan secara rutin dan kurangkan makanan berkalori tinggi. Walaupun pil kurus menjanjikan 'tidak perlu senaman', tetapi sekiranya badan anda mempunya faktor-faktor yang boleh melambatkan proses penurunan berat, anda tetap perlu bantu dengan sedikit senama ringan supaya pergerakan metabolisme menjadi lebih laju.

.

6. Jika anda mengesyaki anda mendapat berat badan yang anda tidak boleh kaitkan dengan pemakanan, ubat-ubatan dan senaman, tolong lalukan beberapa ujian termasuk ujian darah dan kencing untuk mendapatkan pemeriksaan yang tepat mengenai tahap kortisol badan anda kerana ada kemungkinan anda menghidapi Cushing's Syndrome tanpa anda sedar. Cushing's Syndrome adalah keadaan di mana badan tidak memproses nutrien dengan cara yang sepatutnya. 

 .

Diana Ishak
Read more
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart