Adakah Payudara Saya Normal?

Soalan 1 : Kedua-dua payudara harus sama saiz. BETUL atau SALAH?
Jika jawapan anda SALAH, you are correct! Sememangnya saiz payudara sedikit berbeza, tidak sama besar. And that's just volume. Kalau diambil kira saiz puting dan bentuk payudara (payudara ada pelbagai bentuk), perbezaan boleh jelas dilihat.

Soalan 2 : Ada rambut pada puting. Adakah itu sesuatu yang BIASA, UNUSUAL atau petanda SOMETHING IS NOT RIGHT?
Jika jawapan anda UNSUAL, you are wrong! Sebenarnya, normal untuk mempunyai beberapa helai rambut di sekitar puting anda. Tetapi, sekiranya it bothers you, gunting. Jangan cabut atau cukur kerana boleh menyebabkan jangkitan ke dalam payudara.

Soalan 3 : Payudara adalah sejenis ORGAN atau OTOT?
Jika jawapan anda ORGAN, you are right! Tidak ada sebarang OTOT pada payudara, jadi jika ada yang mengajar anda senaman-senaman tertentu untuk membesarkan payudara, that is NONSENSE. Organ adalah bersifat tujuan. Tujuan payudara adalah menghasilkan susu. Proses ini berlaku lobula kecil dalam payudara. Lelaki tidak ada lobula ini, sebab itulah lelaki tak boleh menghasilkan susu.

Soalan 4 : Breastfeeding menjadikan payudara cepat kendur. BETUL atau SALAH?
Anda jawab SALAH? Tepat sekali! Breastfeeding is not the problem. Payudara mengedur kerana faktor usia. Seiring pertambahan usia, kolagen dan elastin berkurangan, menyebabkan kulit di bawah payudara hilangan sokongan, lantas kendur. Lagi satu, hamil dan bersalin beberapa kali membuatkan berat badan berubah-ubah. Perubahan berat badan ini boleh menyebabkan payudara cepat kendur.

Soalan 5 : Lelehan cecair pada puting adalah normal. BETUL, SALAH atau KECUALI JIKA ADA BAYI?
Jika anda jawab SALAH, you are wrong! Jawapannya adalah KECUALI JIKA ADA BAYI. Lelehan cecair yang keluar dari puting pada akhir kehamilan, selepas melahirkan, dan ketika menyusu anak, adalah NORMAL. Any other time, it’s not. Jika ada, mungkin anda ada masalah tiroid dan ketidakseimbangan hormon lain.

Soalan 6: Bolehkah ibu mengandung dan ibu yang baru melahirkan mengambil Gloei?
Ya, boleh! Gloei hanyalah makanan tambahan, bukan kategori ubat-ubatan. Walau bagaimanapun untuk ibu mengandung, jika ingin mencuba Gloei, ambil selepas kandungan melepasi 1st trimester.
Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart