Makan Gloei dapat cirit-birit

Asid askorbik adalah bentuk paling tulen Vitamin C. Gloei ada asid askorbik. Itu bukan sesuatu yang pelik kerana kebanyakan makanan tambahan mengandungi vitamin C dalam bentuk asid askorbik. Asid askorbik terdapat secara semula jadi dalam makanan. Walaupun menggunakan asid askorbik sintetik, ia tetap mempunyai bioavailabiliti yang sama dengan asid askorbik yang wujud secara semula jadi.

Sesetengah orang mendapati bahawa vitamin C yang diberikan dalam bentuk asid askorbik mengganggu sistem penghadaman menyebabkan cirit-birit. Jika itu berlaku, bukan salah produk tetapi usus anda tidak dapat bertolak ansur dengan keasidan asid askorbik. Sebagai contoh, vitamin C boleh mencerahkan kulit dan membantu mengurangkan tanda-tanda penuaan, tetapi tidak semua serum Vitamin C berfungsi untuk semua orang. Walaupun tindak balas alahan terhadap Vitamin C pada kulit jarang berlaku, they can happen.

Alergi adalah berbeza dengan kerengsaan (irritation). Gejala kerengsaan biasanya kemerahan atau rasa terbakar, dan cenderung muncul serta-merta seperti jerawat. Reaksi alahan, bagaimanapun, berlaku selepas pendedahan berulang. Kulit mungkin merah, meradang atau bersisik. Asid askorbik Gloei dirumus dalam tahap keasidan pH 2.5-3. Tahap pH semulajadi kulit ialah 4.5–5.5. Perbezaan keasidan ini boleh menyebabkan tindak balas ALAHAN, bukan kerengsaan.

Reaksi alahan cenderung berlaku apabila sistem imun badan mengenalpasti Gloei sebagai threat. Asid askorbik juga sangat sensitif kepada pengoksidaan. Bermakna, asid askorbik mesti diletakkan dalam bekas kalis cahaya. Serbuk Gloei disimpan dalam sachet yang diseal rapi. Selepas dibuka, jangan bertangguh untuk makan. Buka dan terus makan!
Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart