Apa yang Menyebabkan Tompok Coklat dan Gelap pada Kulit

Kulit menjadi lebih gelap apabila ia menghasilkan lebihan melanin, iaitu pigmen kulit semula jadi. Ini dipanggil hiperpigmentasi. Terdapat banyak sebab terhasilnya hiperpigmentasi, termasuk:
  • Perubahan hormon
  • Pendedahan kepada cahaya matahari
  • Penuaan
  • Faktor genetik
Berkurangnya penampilan bintik-bintik coklat pada kulit adalah salah satu manfaat kolagen. Bagaimanakah kolagen melakukan ini?

Untuk memahami, kita perlu memahami dulu apa itu kolagen. Kolagen adalah protein yang terbentuk secara SEMULA JADI dalam badan. Ini bermakna, badan tidak semestinya memerlukan kolagen haiwan kerana badan mampu mengeluarkan kolagennya sendiri. Sudah tentu kolagen kitalah yang paling sesuai digunakan oleh badan sendiri, bukankah begitu?

Kolagen berfungsi untuk menjadikan kulit tegang dan anjal serta membantu menggantikan sel kulit mati. Kolagen membantu mencerahkan kulit dan secara tidak lansung bintik-bintik coklat ini akan ikut cerah (faded). Perlu fahami bahawa bintik-bintik coklat ini TIDAK BOLEH HILANG SEPENUHNYA kerana kita masih terdedah dengan cahaya matahari. Walau bagaimanapun, seseorang boleh mengurangkan risiko dan memudarkan warna bintik coklat dengan penambahan kolagen serta penggunaan skin care yang konsisten.

Walaupun sesiapa sahaja boleh mendapat bintik-bintik coklat ini, ia lebih kerap muncul pada:
  • yang berumur lebih dari 40 tahun
  • mempunyai kulit yang cerah
  • mempunyai sejarah pendedahan matahari yang kerap
GLOEI adalah produk yang merangsang badan meningkatkan penghasilan kolagen. Ia tidak mengandungi sebarang kolagen haiwan di dalamnya. Badan anda sendiri akan memperbaharui kolagen dengan bantuan bahan aktif dalam GLOEI.
Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart