Tak makan nasi boleh cepat kurus!

Berlapar, menahan makan, mengurangkan kalori dengan extreme dan menolak karbohidrat hanya akan membuatkan anda kurus, tetapi bukan hilang lemak. Bermakna, menolak nasi memang membuatkan anda kurus tetapi bukan lemak yang hilang. Otot anda yang sebenarnya mengecut! GreenAard sudah berkali-kali menjelaskan tentang fakta ini. Hari ini kami akan jelaskan sekali lagi. Apabila anda mengehadkan pengambilan kalori dan berhenti mengambil karbohidrat, badan mula menghabiskan simpanan glikogennya.

Glikogen adalah simpanan karbohidrat di dalam otot dan hati. Simpanan ini memegang pada air. Apabila badan mula menggunakan glikogen, air juga dibebaskan. Inilah yang membawa kepada penurunan berat yang ketara. Penurunan berat badan ini mungkin memberi kesan kemajuan yang cepat pada skala penimbang, tetapi kebanyakannya adalah air dan bukan kehilangan lemak sebenar. Mengehadkan kalori dengan teruk boleh memaksa badan memecahkan tisu otot untuk mendapatkan tenaga.

Kehilangan jisim otot boleh memudaratkan kerana kehilangan otot menyebabkan metabolisme badan menjadi perlahan. Metabolisme yang perlahan menjadikan badan sukar menurunan berat badan. Menghapuskan karbohidrat dari diet boleh melambatkan metabolisme badan anda. Kerana, badan menganggap kekurangan kalori yang ketara adalah sebuah ancaman kebuluran. Jadi, badan akan menyesuaikan diri untuk menjimatkan tenaga dengan cara memperlahankan pembakaran lemak.

Walaupun berat badan menurun akibat tidak mengambil nasi, penurunan berat tersebut adalah pada air dan otot. Bukan lemak. Kalau tak percaya, cuba semak body fat anda. Pasti body fat anda tinggi dan tidak selari dengan berat badan yang sudah berkurangan.

Kami nak tanya, kenapa anda perlu menyekat pengambilan nasi untuk kurus? Kerana menurunkan berat badan sangat sukar, kan? GC Plus membantu anda menurunkan berat badan dengan lebih santai dan tidak terseksa. Caranya GC Plus membantu adalah:
  • mengurangkan rasa lapar
  • menambahkan jisim otot
  • memanjangkan rasa kenyang
Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart