Ada tak tips supaya berat badan turun dengan lebih cepat?

Amboiii. Sebulan turun 2-3kg tak cukup ke kak? Takkan sebulan nak turun sampai 15kg kot. Kami selalu bagi tips - ELAKKAN MAKANAN MANIS/BERGULA. Terus masing-masing buat muka tempe. Tak puas hati tak boleh pekena Starbucks lettewww.

NANTI!

Bukan tak boleh ambil makanan bergula. Kalau nak ambil, ambillah. Tetapi, jangan komplen kenapa berat badan makin bertambah. Atau kenapa berat badan statik. Atau kenapa berat badan susah nak turun. Dah kau yang nak makan sangat, kan? Ini adalah fakta. Bila anda kurangkan makanan bergula, badan secara automatik membuang banyak kalori. Kenapa?

Look. Satu (1) sudu teh gula ada 16 kalori. But that is fine, kerana itu hanyalah gula semata-mata. Bagaimana pula kalau anda makan kek? Dalam kek bukan sahaja ada gula tetapi kanji dan lemak sekali. Kita ambil contoh mudah - biskut. Dalam sekeping biskut hanya ada 12% gula. Jadi yang selebihnya apa? 88% daripada sekeping biskut adalah lemak dari mentega/marjerin dan kanji tepung. Itu baru sekeping. Mana ada orang makan biskut setakat sekeping? Kurang-kurang setengah paket sekali hadap. So, amacam? Kira la.

Sebab itu kami selalu sarankan "MAKANLAH APA SAJA TETAPI ELAKKAN MAKANAN YANG BERGULA DAN BERTEPUNG" (kalau boleh). Jangan risau. Bukan tak boleh ambil lansung. Sesekali boleh. Cuma, bila kita dah mula, selalunya susah nak stop. Sebab itulah GC Plus membantu dalam usaha anda menurunkan berat badan. GC Plus membantu menurunkan berat bukan dengan cara membakar lemak, tetapi dengan mengurangkan rasa lapar dan keinginan untuk makan makanan yang tidak patut anda makan. GC Plus merangsang serotonin yang membantu mengawal mood. Apabila mood terkawal, keinginan untuk makan juga berkurangan. Lantas, membantu anda mengawal berat badan dengan lebih selesa.

Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart