Jangan Melampau Dalam Berdiet Kerana Mengehadkan Kalori Boleh Memudaratkan.

Secara umumnya, makan lebih banyak kalori daripada keperluan badan menyebabkan berat badan bertambah, kebanyakannya dalam bentuk lemak badan. Makan sedikit kalori daripada yang diperlukan oleh badan membawa kepada penurunan berat badan. Walau bagaimanapun, mengehadkan kalori terlalu banyak boleh membahayakan kesihatan.

Mengambil sedikit kalori daripada keperluan badan SECARA KERAP boleh menyebabkan metabolisme badan menjadi perlahan. Saintis percaya bahawa metabolisme yang rendah akibat mengehadkan kalori menyebabkan mengapa ramai orang mendapat semula berat badan sebaik sahaja mereka meninggalkan diet. Makan sedikit kalori menyebabkan kehilangan otot. Otot yang mengecut menjadikan metabolisme perlahan dan lemak sukar dibakar. Sebab itulah ketika orang yang sudah mencapai berat badan yang diidamkan melalui cara mengehadkan kalori, when she stops dieting, her body will quickly gain weight again.

Mengambil sedikit kalori secara kerap juga menyebabkan keletihan dan menjadikannya badan tercabar untuk memenuhi keperluan nutrien harian. Sebagai contoh, diet terhad kalori mungkin tidak memberikan jumlah zat besi, folat atau vitamin B12 yang mencukupi. Ini boleh menyebabkan anemia dan keletihan melampau. Mengehadkan kalori terlalu mendadak boleh menjejaskan kesuburan juga. Ini adalah seram untuk wanita kerana keupayaan ovulasi bergantung pada tahap hormon.

More specifically, peningkatan tahap estrogen dan hormon lutein (LH) diperlukan untuk ovulasi berlaku. Apa yang menarik, tahap LH sebahagiannya bergantung pada jumlah kalori yang terdapat dalam diet wanita. Dengan kata lain, mengehadkan kalori dengan melampau akan mengurangkan penghasilan hormon LH, yang akan menyebabkan berlakunya masalah haid tidak teratur dan menopaus awal. The bottom line is, when it comes to long-term weight loss, kesabaran adalah kuncinya. Lebih baik elakkan diet yang memerlukan anda mengehadkan kalori dengan banyak. Tak berbaloi untuk masa hadapan.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart