Soal Jawab Masalah Kulit dengan GreenAard

Soalan 1 : Mengapa kulit penting?

Kulit adalah organ terbesar badan. Ia mengawal suhu badan, melindungi dari cedera, dan mencegah infeksi. Kulit mengandungi saraf yang memberi rasa sejuk, panas, sakit, tekanan, dan sentuhan.


Soalan 2 : Bagaimana merawat sunburn?
Berikut adalah antara rawatan yang boleh dilakukan :

Cara 1 : Tekapkan kain sejuk/ais ke kawasan yang terjejas.
Cara 2 : Ambil Tylenol (acetaminophen) atau ambil aspirin untuk melegakan ketidakselesaan dan keradangan.
Cara 3 : Sapukan krim hidrokortison 1%.
Cara 4 : Sapukan minyak kelapa.
Cara 5 : Sapukan gel aloe vera.
Cara 6 : Gunakan Cleansing Gel GreenAard yang mengandungi aloe vera + minyak kelapa + tea tree oil.
Cara 7 : Sekiranya sunburn terlalu teruk, sila berjumpa doktor dengan segera.


Soalan 3 : Apa yang menyebabkan jerawat?
Punca sebenar jerawat tidak diketahui, tetapi salah satu faktor adalah peningkatan hormon androgen. Androgen adalah hormon seks lelaki yang meningkat pada lelaki dan perempuan semasa akil baligh. Beberapa faktor lain yang boleh menyebabkan jerawat jadi teruk adalah :
- geseran yang disebabkan oleh bersandar
- menggaru kulit
- memicit jerawat
- stress

PENTING!
Jerawat bukan disebabkan oleh coklat atau makanan lain.


Soalan 4 : Apa pula yang menyebabkan acne?
Acne disebabkan oleh minyak sebum keluar dengan berlebihan dan pori-pori yang tersumbat. Tak dapat dipastikan kenapa sebilangan orang ada masalah acne dan yang lain tidak, tetapi seperti jerawat, tahap hormon mungkin memainkan peranan.

Acne paling kerap berlaku pada orang muda. 80% daripadanya mengalami masalah acne sebelum usia 30. Acne kurang muncul pada orang yang lebih berusia kerana tahap hormon pada ketika ini lebih stabil. Sekiranya anda ada masalah acne, basuh kawasan terbabit dengan Cleansing Gel GreenAard dengan lembut tidak lebih dari dua kali sehari. Elakkan menggunakan scrub dan toner.


Soalan 5 : Jika saya guna Cleansing Gel GreenAard, berapa lama masa yang diambil untuk kulit sembuh?
Prediction is a tough business. Ia bergantung kepada how severe is your skin condition is. Several days or several weeks, or several months may be necessary for successful skin work. Jika masalah kulit anda adalah jerawat, kawalan emosi juga memainkan peranan. Kami ada testimoni dari pengguna yang ada masalah acne. Penggunaan Cleansing Gel dengan konsisten memberikan hasil yang positif.



Soalan 6 : Perlukah saya berhenti menggunakan krim atau pil yang diberikan oleh doktor jika saya mahu mencuba Cleansing Gel GreenAard?
Typically, by the time people come to GreenAard, they have seen several practitioners and tried a few other products. None of these have been a cure-all. This is something yang mesti anda decide untuk diri sendiri. GreenAard bukan pakar dermatologi, alergi, atau doktor yang berkaitan. Kami menawarkan produk yang kami keberkesanannya telah dicuba ke atas beberapa pengguna yang mengalami masalah yang mungkin sama dengan anda. If we feel our product is not appropriate or may be harmful to you, we will share our concern and strongly urge a second medical opinion.

Whatsapp us for free consultation : 012-7728976

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart