Pernah terfikir tak kenapa berat badan susah turun?

Apabila makan makanan yang mengandungi lemak (kebanyakannya trigliserida), ia akan melalui perut dan usus. Di dalam usus, lemak dicampur dengan hempedu dari pundi hempedu. Campuran itu kemudian pecah menjadi titisan kecil yang dinamakan misel. Pankreas mengeluarkan enzim yang memecahkan misel menjadi gliserol dan asid lemak. Gliserol dan asid lemak kemudian diserap ke dalam sel usus. Di dalam sel usus, gliserol dan asid lemak disatukan kembali menjadi trigliserida (komponen kolesterol). Molekul trigliserida kemudian akan dibebaskan ke dalam darah. Trigliserida yang terlalu banyak dalam darah bukan sahaja meninggikan kolesterol malah membuatkan berat badan sukar untuk turun. 

Sebab itulah kami cadangkan Basic Value Pack sebagai weight loss booster kerana ketika trigliserida (kolesterol) menurun, berat badan lebih mudah dikurangkan. Itu kisah apabila seseorang makan. Ketika seseorang tidak makan pula, tiada penyerapan makanan berlaku dalam badan. Bila tiada penyerapan, tenaga mesti diambil dari simpanan. Dalam keadaan ini, organ dalam badan mengeluarkan beberapa hormon, antaranya hormon thyroid. Hormon thyroid bertanggung jawab mengatur banyak proses seperti metabolisme, tenaga, dan mood. Semasa tidak makan, badan menggunakan simpanan tenaga (glukosa) dengan bantuan hormon thyroid. Sebab itulah seseorang yang ada masalah hormon thyroid sering bermasalah mengawal berat badan kerana simpanan tenaga tidak dapat digunakan. Akhirnya, simpanan lemak bertumpuk dalam badan.

Sebab itu jugalah kami tidak mencadangkan orang yang ada masalah thyroid mengambil GC PLUS kerana ia mungkin tidak membantu apa-apa. Melainkan anda mahu mencuba GC Plus juga, berserta diet yang ketat, tidak ada masalah. Harapnya semua dah faham tentang bagaimana pembentukan lemak berlaku dalam badan serta kaitannya dengan hormon dan kolesterol.

Apa ada dalam Basic Value Pack?
1 x GC Plus
1 x Nutrijuice
1 x Cleansing Gel 25ml
RM155

Kami juga ada pakej Combo
1 x GC Plus
2 x Nutrijuice
RM190

Kedua-dua pakej tadi adalah weight loss booster kerana selain ada GC Plus, ia juga ada Nutrijuice untuk menurunkan paras trigliserida. Kepada yang ada kolesterol tinggi, kami cadangkan kosisten dengan Nutrijuice lebih lama, sekitar 3-4 bulan. Kemudian, buat ujian darah kembali. Lihat perbezaannya.

 

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart