Wanita! Kenapa Estrogen Memainkan Peranan Penting.

Kontraseptif hormon merujuk kepada kaedah kawalan kelahiran yang menggunakan hormon untuk mencegah kehamilan. Kaedah ini termasuk pil, tampalan, suntikan, dan peranti dalam rahim (intrauterine) yang melepaskan hormon. Hormon yang digunakan dalam kontraseptif biasanya versi sintetik. Ia berfungsi menghalang ovulasi atau memekatkan lendir serviks, yang menjadikan sperma sukar untuk mencapai sel telur.

Salah satu kesan paling ketara kontraseptif hormon adalah keupayaannya untuk mengawal aliran dan kekerapan haid. Bagi sesetengah wanita, kontraseptif hormon boleh mengakibatkan tempoh haid yang lebih ringan dan lebih pendek. Ada juga yang mengalami pendarahan yang tidak teratur atau sekadar spotting. Dalam sesetengah kes, kontraseptif hormon mungkin menghentikan haid sama sekali. Sebab itu setiap kali ada yang bertanya "Saya ambil birth control. Haid dah lama tak datang. Boleh tak Herba Rahsia Rimba keluarkan haid?" Sebenarnya, birth control memang akan membuatkan kitaran haid terganggu. Cara mudah, berhenti ambil birth control. But this may not be ideal for everyone.

Herba Rahsia Rimba ini tidak mengandungi sebarang hormon aktif. Ketika orang yang mengambil birth control, mengambil Herba Rahsia Rimba juga, tahap hormon dalam badannya berkurang. Akibatnya badan merangsang pengeluaran darah yang serupa dengan haid. Penting untuk ambil perhatian bahawa darah yang keluar ini bukanlah haid semula jadi. Sebaliknya, ia adalah darah yang dikeluarkan kerana penurunan mendadak tahap hormon. Pendarahan ini biasanya lebih ringan dan lebih pendek berbanding dengan haid biasa.

Tetapi secara peribadi, GreenAard tidak mencadangkan wanita yang mengambil birth control untuk mengambil Herba Rahsia Rimba. Kerana, mengganggu fungsi kontraseptif hormon secara tiba-tiba boleh menyebabkan pendarahan tidak teratur dan komplikasi lain. Sebaiknya, pilih salah satu. Jika mahu datang haid, berhentilah ambil birth control sekejap.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart