Ladies, please be prepared for this to happen.

Seiring usia, sistem badan berubah secara semula jadi. Beberapa tisu menjadi kurang sensitif terhadap hormon. Jumlah hormon yang dihasilkan juga berubah. Tahap darah beberapa hormon ada yang meningkat, ada yang menurun, dan ada yang tidak berubah. Hormon juga dimetabolisme (dipecah) dengan lebih perlahan. Sebagai contoh, tisu endokrin menghasilkan lebih sedikit hormon bila usia meningkat ATAU tetap menghasilkan jumlah yang sama tetapi pada kadar yang lebih perlahan (Endokrin ialah rangkaian kelenjar dalam badan yang membuat hormon).

Sebenarnya, seiring bertambah usia, jumlah hormon yang dihasilkan oleh otak tetap sama, tetapi tindak balas oleh organ endokrin boleh berubah seiring bertambahnya usia. Contohnya, kelenjar tiroid terletak di leher. Ia menghasilkan hormon yang membantu mengawal metabolisme. Kemampuan weight loss ada kaitan dengan fungsi tiroid. Sebab itulah sesiapa yang ada masalah tiroid kami tak recommend ambil GC Plus kerana ada faktor hormon yang 'kacau' weight loss. Apabila usia meningkat, kelenjar tiroid menjadi 'degil' regardless ada masalah tiroid atau tidak. 'Kedegilan' kelenjar tiroid menyebabkan metabolisme mula melambat dari masa ke masa, bermula usia 35 tahun. Sebab itulah, JANGAN AIM UNTUK KURUS, tetapi aim untuk tidak overweight kerana seiring bertambahnya usia, perubahan hormon mengganggu banyak sistem badan.

Apa lagi masalah hormon yang mengganggu seiring dengan usia? Jawapannya, hormon pembiakan. Ovari dan testis menghasilkan ovum dan sperma. Ia juga menghasilkan hormon yang mengawal payudara dan janggut/misai. Usia yang bertambah menyebabkan hormon testosteron pada lelaki berkurang. Begitu juga dengan dan tahap estrogen dalam wanita menurun apabila menghampiri menopaus. Herba Rahsia Rimba memang dirancang untuk membantu mengembalikan kestabilan hormon pembiakan wanita, terutama ketika menghampiri menopaus.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart