Adakah kolagen ada pengaruh terhadap kulit yang semakin mencerah?

Apabila bercakap mengenai pencerahan kulit, adakah kolagen mempunyai kesan? Jawapannya ya. Kolagen membantu menguatkan struktur kulit, memberikan permukaan yang tegang dan licin yang memantulkan cahaya dan memberikan kulit penampilan yang cerah. Selain itu, kolagen menyokong penghasilan elastin, yang membantu meningkatkan keanjalan dan keanjalan kulit, mengurangkan penampilan kedutan dan garis halus.

Dari sudut saintifik, kulit mendapat warnanya dari pigmen yang dipanggil melanin. Jumlah dan jenis melanin dalam kulit menentukan penampilan kulit sama ada pucat, cerah, kuning langsat atau gelap. Kajian menunjukkan bahawa kolagen boleh menjejaskan penghasilan melanin dalam kulit. Apabila tahap kolagen berkurangan akibat penuaan atau kerosakan, kulit menjadi lebih nipis dan kurang mampu menahan air, yang membawa kepada pemendapan melanin. Ini, seterusnya, boleh mengakibatkan hiperpigmentasi, bintik-bintik gelap, dan warna kulit tidak sekata.

Sebaliknya, apabila kolagen dirangsang, kulit menjadi lebih padat, lebih terhidrat, dan kurang terdedah kepada pengumpulan melanin. Kolagen juga boleh merangsang pengeluaran enzim yang memecahkan melanin berlebihan dan menggalakkan penyingkirannya daripada kulit. Hasilnya, kolagen boleh membantu mencerahkan warna kulit dan mengurangkan perubahan warna.

Sebenarnya Gloei memang boleh mencerahkan kulit, tetapi ia bukanlah produk pencerah. Tidak ada sebarang bahan aktif khusus untuk mencerahkan kukit di dalam Gloei. Kulit akan semula jadi mencerah apabila kolagen badan bertambah. Jadi, jika anda dapati kulit anda semakin cerah setelah mengambil Gloei dengan konsisten, itu petunjuk bahawa Gloei memang merangsang badan anda menghasilkan kolagen.

 

Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart