Jangan underestimate "I only loss 1 pound". Lemak seberat 1 pound adalah banyak!

Kehilangan walaupun hanya 1 paun lemak adalah satu pencapaian yang patut diakui. Walaupun kelihatan tidak seberapa berbanding dengan penurunan berat badan yang lebih besar, kita perlu memahami sains di sebalik perkara ini. Inilah sebabnya mengapa kami katakan kehilangan lemak 1 paun, matters.

#1 Defisit Kalori
Penurunan berat badan berlaku apabila badan membakar lebih banyak kalori daripada kalori yang diambil ketika makan. Untuk menurunkan 1 paun berat badan, biasanya perlu mencipta defisit (pengurangan) kalori kira-kira 3500. Ini bermakna dengan mengambil kurang 3500, badan akan kehilangan kira-kira 1 paun lemak.

#2 Tisu Lemak
Tisu lemak adalah tempat simpanan tenaga. Ia juga menghasilkan molekul keradangan. Pengurangan kecil dalam jisim lemak boleh memberi kesan positif kepada kesihatan keseluruhan.

#3 Kesan Metabolik
Lemak berlebihan dikaitkan dengan rintangan insulin, yang boleh menyebabkan diabetes. Kehilangan walaupun sedikit lemak boleh meningkatkan sensitiviti insulin dan mengurangkan risiko penyakit kronik.

#4 Komposisi Badan
Kehilangan 1 paun lemak sambil mengekalkan jisim otot boleh membawa kepada komposisi badan yang lebih baik. Ini kerana, tisu otot membakar lebih banyak kalori semasa rehat, daripada tisu lemak.

#5 Lemak Viseral
Kehilangan lemak walaupun 1 paun boleh menyebabkan pengurangan lemak visceral, iaitu lemak yang mengelilingi organ dalam rongga perut. Lemak viseral yang berlebihan menambahkan risiko penyakit jantung, diabetes, dan keadaan kronik yang lain.

Ringkasnya, kehilangan 1 paun lemak bukan sahaja mengubah fizikal tetapi juga kesan positif terhadap metabolisme badan, keseimbangan hormon dan kesihatan keseluruhan. By the way, 1 paun lemak adalah bersamaan 450 gram. Nampak sikit sangat 450 gram tu, kan? Sebenarnya 450 g kalau dibuang dari badan, perbezaannya ketara!  Sebab itu, GreenAard selalu pesan, penurunan berat badan yang sihat adalah sekitar 450 gram hingga 1 kilogram SEBULAN. Kerana lemak tidak turun sebegitu cepat. Yang turun 5 kg sebulan tu, selalunya AIR dan OTOT, bukan semuanya lemak. Setiap 10 hari mengambil GC Plus, ukur lilitan pinggang anda. Itu cara paling mudah untuk track pengurangan lemak.
Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart