Bagaimana trigliserida menyukarkan seseorang untuk menurunkan berat badan.

Jika pernah cuba menurunkan berat badan dan tidak berjaya, you know how frustrating it can be. Banyak faktor yang menyumbang kepada berat badan yang sukar diturunkan tetapi jarang orang terfikirkan tentang trigliserida. Trigliserida ialah sejenis lemak yang terdapat dalam darah. Apabila seseorang makan banyak kalori lebih dari keperluan badan, badan menyimpan lebihan ini sebagai trigliserida. Trigliserida ini kemudiannya dilepaskan ke dalam aliran darah apabila badan memerlukan tenaga. Walau bagaimanapun, jika badan tidak menggunakan semua tenaga ini, trigliserida boleh terkumpul dari masa ke masa, membawa kepada tahap yang tinggi dalam darah.

Jadi, apa kaitannya dengan penurunan berat badan? Well, apabila seseorang cuba menurunkan berat badan, badan perlu membakar lebih banyak kalori daripada yang diambil. Tetapi jika mempunyai tahap trigliserida yang tinggi, badan lebih cenderung membakar trigliserida sebagai sumber tenaga dan bukannya membakar lemak yang anda cuba hilangkan. Ini boleh menyukarkan seseorang untuk mengurangkan berat badan.

Bukan itu sahaja, tahap trigliserida yang tinggi juga dikaitkan dengan rintangan insulin, yang boleh menyukarkan badan menurunkan berat. Rintangan insulin adalah keadaan yang berlaku apabila sel-sel dalam badan menjadi kurang responsif terhadap insulin. Ini boleh menghalang usaha penurunan berat badan kerana insulin adalah hormon yang membantu mengawal penyimpanan lemak dalam badan. Apabila rintangan insulin hadir, badan memegang lemak, menjadikannya sukar untuk menurunkan berat badan.

The good news is, terdapat langkah yang boleh diambil untuk mengurangkan tahap trigliserida dan menggalakkan penurunan berat badan. Yang pertama, makan diet rendah gula. Ini boleh membantu menurunkan trigliserida. Yang kedua, ubat statin (ubat kolesterol) mungkin disyorkan oleh doktor untuk membantu menguruskan tahap trigliserida. Yang ketiga, suplemen tertentu seperti NUTRIJUICE boleh membantu menurunkan paras trigliserida. Ini sudah terbukti.
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart