Check kolesterol setiap 2 bulan.

.

Anda mungkin sering mendengar berkenaan serangan jantung, namun adakah anda mengetahui penyebab penyakit ini ? 

.
Penyakit ini berlaku apabila pembuluh darah (arteri) menjadi sempit akibat penyumbatan plak lemak dan kolesterol mengakibatkan aliran darah terganggu dan tidak boleh mengalir ke jantung. 
.
Otot jantung akan mengalami kekurangan oksigen dan menyebabkan “ischaemia”. Jika penyumbatan pembuluh darah di tahap yang teruk (75%) bekalan oksigen akan terhenti. 
.
Otot jantung yang terlibat akan mati. Ini boleh menyebabkan serangan jantung yang teruk dan boleh membawa kematian.

.

Nutrijuice membantu merendahkan kolestrol secara semulajadi. Boleh lihat testimoni pengguna yang berjaya menurunkan kolestrol dalam masa hanya 2-3 minggu.
https://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-nutrijuice

Syiema Suaid
Read more

Bolehkah lemon dan madu bagi kesan pada ubat kolesterol?

Ubat kolesterol memainkan peranan penting bila kolesterol yang tinggi memberi kesan kepada kehidupan anda. Ubat tersebut membantu menurunkan paras kolesterol sekaligus mengurangkan risiko penyakit jantung, serangan jantung dan strok. 

.
Lemon ada banyak manfaat kesihatan. Ia boleh membantu untuk mengurangkan kolesterol. Lemon boleh digunakan sebagai alternatif untuk menggantikan ubat kolesterol in cases like tiba-tiba ubat kolesterol terlupa nak bawak while you travel.
.
Sepertimana lemon, madu juga adalah pilihan untuk membantu mengurangkan kolesterol. Kajian dari The Scientific World Journal membuktikan madu berupaya mengurangan kolesterol LDL (jahat) dan meningkatkan kolesterol HDL (baik).
.
Jadi, tiada masalah untuk anda yang mengambil ubat kolesterol untuk mencuba Nutrijuice. Malah, Nutrijuice telah membuktikan ramai yang telah berjaya menurunkan paras kolesterol seawal 2-3 minggu penggunaan.
.

Diana Ishak
Read more

Faktor-faktor risiko penyakit jantung

  

.

Ada banyak faktor-faktor risiko penyakit jantung. Ada yang tak boleh dikawal, seperti sejarah keluarga (keturunan). Ada yang boleh dikawal melalui diet dan senaman. Walaupun KOLESTEROL bukanlah penyebab utama masalah jantung tapi, ia merupakan salah satu dari punca serangan jantung. Antara penyebab serangan jantung :
.
😱 Gemuk.
Berat badan berlebihan cenderung untuk menaikkan LDL (kolesterol jahat). 
.
😱 Merokok. 
Merokok akan menyumbatkan arteri yang meyalurkan darah/oksigen ke jantung.
.
😱 Diet
Elakkan makan makanan yang tinggi lemak. Ia bukan saja menggemukkan tetapi menyebabkan kolesterol meningkat.
.
.
Kami cadangkan Nutrijuice untuk seimbangkan semula kolesterol anda. Boleh rujuk testimoni pengguna yang berjaya menurunkan kolesterol dalam masa hanya 2-3 minggu :
https://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-nutrijuice
.

Diana Ishak
Read more

Awas jika tanda-tanda ini ada pada anda!

 

 .

KOLESTEROL TINGGI ANTARA PUNCA MATI PUCUK.
.
Mak aiiiii.
Takutnya dengar.
Dah apa kaitannya pulak kolesterol dengan mati pucuk?
.
Ok, macam ni.
Kolesterol bukanlah penyakit, tapi ia boleh jadi risiko kepada penyakit lain..
Ramai orang tak heran dengan kolesterol.
Sebab kolesterol ni tak nampak kat mata.
Selalunya apa yang tak nampak, maknanya tak penting, kan?
.
Kolesterol boleh hadir dalam badan tanpa sebarang gejala. Tau-tau je arteri dah tersumbat. Arteri yang tersumbat akan mengurangkan aliran darah dan meningkatkan risiko serangan jantung atau strok. Dan aliran darah yang berkurangan juga dikaitkan dengan gangguan seksual - mati pucuk.
.
Kolesterol bukan block arteri jantung saja tau, tapi juga saluran darah di bahagian badan yang lain lebih-lebih bawah pinggang hingga kaki. Sebab tu lah kalau korang kerap sangat kebas dan sakit kaki, cepat-cepat check kolestrol. Kolesterol menyebabkan blockage saluran ke bahagian pelvis. Lelaki yang ada kolesterol tinggi kadang-kadang berakhir dengan mati pucuk sebab tak dapat aliran darah yang cukup untuk zakar. So, guys, hati-hati. Check kolesterol now. Lepas tu get our Nutrijuice. It's proven already kolesterol boleh turun dalam masa 2-3 minggu.

Diana Ishak
Read more

Apa kaitan sakit dada (angina) dengan kolesterol?

 

 .

Apa kaitan sakit dada (angina) dengan kolesterol?

Angina adalah sakit dada atau ketidakselesaan disebabkan otot jantung tak dapat cukup darah dan oksigen.Ada yang merasa seperti tekanan pada dada. Ada juga merasa tak selesa pada bahu, lengan, leher, rahang, atau belakang tengkuk. Tapi, angina (sakit dada) bukan satu penyakit. Ia merupakan simptom kepada sakit jantung. Bukan sakit jantung tau, tapi tanda-tanda ke arah itu.
Dan sebahagian besar sakit jantung berpunca dari kolesterol yang tinggi dalam saluran darah. Ini biasanya berlaku bila satu atau lebih arteri koronari tersumbat dengan kolesterol.

Kalau anda kerap rasa sakit dada, make sure dapatkan pemeriksaan doktor dulu. Doktor tahu samaada anda ada angina atau tak. Kalau angina anda adalah kategori berat, anda mungkin perlukan rawatan segera untuk halang serangan jantung.

Sebab itulah kami hasilkan Nutrijuice.
Fungsi Nutrijuice adalak untuk rendahkan kandungan kolesterol.
Kandungan kolesterol yang rendah akan mengurangkan potensi untuk dapat sakit jantung.

Tapi, tak bermakna jika tahap kolesterol rendan anda tak berisiko dapat sakit jantung. Ini kerana, selain dari masalah kolesterol, ada penyebab lain yang menyumbang kepada sakit jantung, antaranya :

✔ kolesterol 〰 PUNCA UTAMA
✔ darah tinggi
✔ merokok
✔ diabetis
✔ kegemukan
✔ tak aktif
✔ pemakanan yang tak sihat
✔ umur
✔ sejarah keluarga ada yang menghidap sakit jantung.

Diana Ishak
Read more

Fakta Menarik Tentang Sakit Jantung

 

 .

💚 Punca UTAMA penyakit jantung adalah penyakit arteri koronari (CAD), yang merupakan arteri koronari tersumbat atau menyempit disebabkan oleh KOLESTEROL.

 .

💚 Seseorang yang mempunyai ibu bapa atau adik-beradik (first degree relative) dan bapa saudara, datuk atau nenek (second degree relative) yang mengalami sakit jantung sebelum umur 60 adalah hampir 10 kali ganda berkemungkinan untuk mendapat sakit jantung juga.

 .

💚 Lelaki dan wanita dengan ukur lilit peha kurang daripada 23.62 inci (60cm) mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk dapat sakit jantung.

 .

💚 Hanya 4-6 minit saja diperlukan selepas serangan jantung sebelum otak seseorang berhenti berfungsi atau boleh meninggal dunia.

 .

💚 Mereka yang berjaga sehingga lewat malam terdedah kepada risiko penyakit jantung walaupun cukup tidur lapan jam.

 .

💚 Orang yang tak menjaga kesihatan mulut cenderung untuk mempunyai aterosklerosis (arteri tersumbat) kerana bakteria dalam gusi dan gigi boleh memasuki aliran darah dan membekukan darah pada arteri.

 .

💚 Ketawa melegakan dan mengembangkan salur darah ke jantung.

 .

💚 Wanita menopaus mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat sakit jantung kerana badan mereka menghasilkan kurang estrogen.

 .

💚 Umur adalah faktor yang paling utama penyebab penyakit jantung, diikuti oleh jantina, sejarah keluarga, merokok, obesiti, kurang bersenam, tekanan darah tinggi, kencing manis, dan kolesterol.

 .

Yang menariknya, walaupun kolesterol adalah faktor paling rendah penyebab sakit jantung, tetapi bermula dengan kolesterol lah penyakit diabetis, darah tinggi, obesiti dan sakit jantung terjadi. Cubalah Nutrijuice kerana Nutrijuice memang dirumus khas untuk merendahkan kolesterol. Ramai pengguna yang mendapati kolesterol berkurang dalam 2-3 minggu penggunaan. Nutrijuice juga ada herba yang meningkatkan estrogen dalam badan, sesuai untuk wanita yang menopause. Lihat testimoni pengguna Nutrijuice di sini : http://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-nutrijuice

 

Diana Ishak
Read more
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart