2 pemanis semula jadi yang baik

Susah untuk berhenti mengambil makanan dan minuman manis.
Tetapi memandangkan gula sangat berbahaya, kita harus belajar untuk hidup tanpanya. Mujurlah terdapat beberapa pemanis semula jadi yang boleh menggantikan gula putih.

Pemanis semula jadi bukan artificial sweetener, ya! Pemanis semula jadi adalah NATURAL SWEETENER. Ia bersifat rendah kalori, rendah fruktosa dan rasanya sangat manis.

STEVIA
Stevia adalah pemanis semula jadi yang terdapat dalam NUTRIJUICE. Stevia bukanlah tumbuhan baru. Ia telah ditanam untuk tujuan pemanis dan perubatan selama berabad-abad di Amerika Selatan. Stevia hampir tidak mempunyai kalori. Stevia dapat menurunkan tekanan darah tinggi tetapi ia tidak mempengaruhi tekanan darah orang yang normal. Bermakna, ketika orang yang normal mengambil Nutrijuice, tekanan darah tidak akan menurun. Tak perlu risau, ok?

ERYTHRITOL
Satu lagi pemanis semula jadi yang selalu ditanyakan kepada kami adalah Erythritol. Erythritol adalah pemanis yang juga rendah kalori. Ini adalah sejenis alkohol gula yang terdapat secara semula jadi dalam buah-buahan tertentu. Erythritol tidak menaikkan kadar gula darah dan tidak mempengaruhi kolesterol atau trigliserida. Erythritol diserap ke dalam badan dari usus tetapi akhirnya dikeluarkan dari buah pinggang, tidak berubah.

Pada pendapat kami, erythritol tidak mempunyai faedah kesihatan jadi ia tidak akan jadi berbahaya dan selamat digunakan. Walau bagaimanapun ia boleh menyebabkan masalah pencernaan jika diambil terlalu banyak dalam satu-satu masa.

Bagaimana pula dengan madu?

Gula kelapa, madu dan sirap maple adalah antara pemanis yang sering diambil oleh mereka yang mementingkan kesihatan. Sebenarnya, ia tidak jauh beza dengan gula. Ketiga-tiga pemanis ini mengandungi sedikit fruktosa tetapi hati manusia tidak dapat membezakannya.

[Note] Fruktosa ditukarkan kepada lemak dan disimpan dalam hati.

Walau bagaimanapun, kesan buruk madu bergantung sepenuhnya pada konteks. Maksudnya, jika seseorang makan terlalu banyak karbihidrat, atau obesiti, atau ada diabetis, madu boleh jadi merbahaya. Sebab itulah kami tak galakkan penghidap kencing manis mengambil Nutrijuice kerana selain stevia, di dalam Nutrijuice ada madu. Stevia tidak memberi kesan kepada pesakit ini tetapi madu mungkin menambahkan masalah.

Walaupun terdapat testimoni positif dari pesakit kencing manis yang mendapati tahap gula darahnya menurun selepas mengambil Nutrjuice, seperti yang kami katakan tadi ia bergantung kepada konteks kerana tahap resistant insulin dan tahap gula dalam darah pesakit tidak sama antara satu dengan yang lain. Nutrijuice mengandungi stevia dan madu. Kedua-duanya adalah pemanis semula jadi dan selamat digunakan serta membantu dalam cholesterol management. Hubungi kami untuk dapatkan free consultation penggunaan Nutrijuice. Whatsapp 012-7728976.
Diana Ishak
Read more

Pesakit diabetis boleh ambil Nutrijuice?

Nutrijuice tak mengandungi gula. Hanya stevia.

Jadi, secara lojiknya, Nutrijuice boleh diambil oleh pesakit diabetis.

Walaubagaimanapun, Nutrijuice ada madu. Dan madu boleh mempengaruhi gula dalam darah. Madu sebenarnya lebih manis daripada gula pasir dan madu juga ada kandungan karbohidrat dan kalori yang lebih sedikit lebih dari gula pasir.
Tak ada perbezaan ketara pun kalau anda gantikan penggunaan gula pasir dengan madu. Tapi, kalau anda lebih suka rasa madu, silakan guna tapi dalam kuantiti sederhana. 

Walaupun kami tak cadangkan mana-mana pesakit diabetis ambil Nutrijuice, terdapat beberapa pengguna yang memberi respon bacaan gula dalam darah mereka turun selepas mengambil Nutrijuice. Boleh jadi ini akibat dari tindakbalas pelbagai bahan di dalam Nutrijuice yang menjadikannya begitu. Jadi, kalau ada pengidap diabetis nak cuba Nutrijuice, terpulang. 




Diana Ishak
Read more

Diabetis

Tak ada siapa yang nak dapat diabetis tahap 2. Ia adalah satu keadaan yang memberi kesan kepada seluruh badan, mungkin membawa kepada kehilangan penglihatan dan deria rasa (terutamanya di kaki dan hujung jari), serta penyakit buah pinggang dan penyakit jantung. Mempunyai kolesterol tinggi meningkatkan risiko untuk dapat penyakit kencing manis, .

.
Walaupun kawalan gula dalam darah adalah baik, diabetes memang akan menyebabkan LDL meningkat (kolesterol jahat). Bila LDL meningkatkan, saluran darah ke jantung ada potensi untuk tersumbat. Sebab itulah dalam kebanyakkan kes, mereka yang ada diabetis, lama-kelamaan akan dapat sakit jantung juga, and vice-versa. Jadi, jalan terbaik adalah pastikan kolesterol anda juga dalam keadaan baik.
.
Kami ada produk khas untuk menstabilkan bacaan kolesterol yang terbukti telah menurunkan kolesterol dalam masa 2-3 minggu. Boleh baca testimoni kami di sini : https://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-nutrijuice

Diana Ishak
Read more
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart