Perlukah cuci muka lagi selepas guna Makeup Remover?

Dari pengalaman kami melayari rak-rak kosmetik di mall-mall, kami dapati makeup remover terbahagi kepada 2 kategori.

Satu - makeup remover.
Satu lagi - makeup remover dan pencuci muka. 2 dalam 1.
The first one, perlukan bilasan selepas digunakan.
The latter, tak perlu.
Formula 2 dalam 1 sejak akhir-akhir ini menarik perhatian ramai orang. How wonderful it must be dapat cuci muka pagi dan petang tanpa perlu ke bilik air, kan? Boleh tuang atas kapas muka, dan terus sapu ke muka.
Kebanyakkan makeup remover 2 dalam 1 mengandungi formula yang sesuai untuk kulit sensitif. Biasanya ia merupakan produk yang sangat lembut, berasaskan air, yang pada asasnya seperti menyapukan air pada kulit saja. Tapi mana boleh gunakan air semata-mata untuk buang solekan pada wajah. Macamana sekalipun, tetap perlukan beberapa bahan lain yang membantu membuang kotoran dan sisa solekan pada kulit.
Keupayaan untuk membersihkan kulit sekaligus membuang solekan telah mennjadikan makeup remover jenis ini lebih popular sekarang. Makeup Remover GreenAard adalah salah satu darinya. Ia berasaskan air dan buih yang lembut pada kulit dan kurang kering berbanding makeup remover lain. Anda tidak perlu membilas muka selepas menggunakannya kerana ia tidak berminyak dan ianya telah benar-benar bersih kerana formulanya 2 dalam 1.
Diana Ishak
Read more

Muka berminyak selepas cuci?

.

Sebenarnya kulit muka menghasilkan minyak untuk melindungi kulit daripada kering. Tetapi jika ia berlebihan akan menyebabkan jerawat dan mendatangkan masalah kulit.
.
Ini ada cara untuk menyelesaikan masalah kulit berminyak. Antaranya ialah : 
.
✔️Guna pembersih muka yang lembut.
✔️Elak cuci muka dengan bahan kasar.
✔️Cuci muka pada waktu siang dan malam. 
✔️Cuci dengan air suhu bilik (sebaik-baiknya).
✔️Guna toner di bahagian berminyak sahaja.
✔️Elakkan memakai moisturizer yang mengandungi bahan petroleum.
✔️Pilih moisturizer yang mengandungi dimethicone.
✔️Elakkan makanan yang menghasilkan minyak.
✔️Ambil makanan tinggi fiber.
.
Dan untuk yang suka makeup, memilih Makeup Remover yang sesuai untuk muka anda adalah penting supaya muka benar-benar bersih dan bebas minyak selepas gigunakan. Kebanyakkan orang menggunakan toner selepas mencuci muka kerana kebanyakkan pencuci muka adalah berasaskan minyak. Jadi, toner digunakan untuk membuang sisa-sisa minyak dari cleanser tadi.
.
Tapi, Makeup Remover GreenAard adalah berasaskan buih, bukan minyak. Sebab itulah anda tak perlu lagi menggunakan pencuci muka mahupun toner selepas menggunakan Makeup Remover. Jimat, kan?

 

Gee Abdul Rani
Read more

Wet wipes boleh menyebabkan muka berjerawat.

 

 .

Apakah kualiti yang terbaik yang patut ada dalam makeup remover?

Makeup Remover yang bagus MESTI berupaya membuang solekan dengan cepat dan bersih, tidak menyumbatkan liang kulit dan tidak meninggalkan sebarang kesan pada kulit. Sesetengah orang lebih suka guna wet wipes untuk bersihkan solekan sebab mudah untuk dibawa ke mana-mana. Lagipun guna wet wipes tak perlukan air. Tapi ramai yang tak sedar penggunaan wet wipes sebenarnya tak benar-benar membersihkan solekan malah akan membuatkan solekan 'terbenam' ke dalam liang kulit akibat gosokkan yang kuat. Ini akan menyebabkan kotoran dari sisa solekan menyumbatkan liang kulit dan membawa kepada pelbagai penyakit kulit seperti jerawat. Orang yang ada kulit sensitif atau mata sensitif perlu elakkan dari mengguna wet wipes.

Untuk membuang solekan degil atau kalis air (waterproof), sebaik-baiknya gunakan makeup remover yang membuang solekan mata dengan cepat dan lembut (tak perlukan gosokkan kuat), serta tak berminyak supaya ia tidak meninggalkan sebarang sisa solekan. Orang yang berkulit kering pastikan menggunakan makeup remover berasaskan krim atau losyen kerana ia bukan saja menyingkirkan solekan tetapi melembabkan kulit.

GreenAard Makeup Remover adalah formula 2 dalam 1 yang bukan saja menanggalkan solekan dalam masa 1 minit tetapi juga bertindak sebagai pencuci muka. Hand-carry, berbentuk spray yang mengeluarkan mousse bukan cecair. Kebarangkalian untuk makeup remover tertumpah dalam bag adalah zero! 

Diana Ishak
Read more
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart