Ke Mana Perginya Lemak Badan Ketika Berdiet?

Apa yang berlaku pada lemak badan ketika kita menurunkan berat badan?
Adakah lemak dikeluarkan dari badan melalui peluh, air kencing, najis besar atau melalui hembusan nafas?

Sekiranya kita overweight, ini bermakna kita dah ambil banyak kalori daripada yang digunakan. Kalori berlebihan ini disimpan dalam bentuk TRIGLISERIDA. Trigliserida adalah komponen dalam kolesterol.

Lama kelamaan, lebihan kalori ini membentuk lebihan lemak yang boleh mempengaruhi bentuk badan. Sebab itulah antara punca kenapa berat badan susah turun boleh jadi kerana TRIGLISERIDA yang tinggi. Check kolesterol untuk kepastian.

Semasa berdiet, badan menggunakan sedikit kalori daripada yang diperlukan. Akibat kekurangan kalori ini, badan menggunakan lemak untuk tenaga. Ketika proses penurunan lemak, sel-sel lemak secara drastik mengecut mengakibatkan perubahan komposisi badan.

Apabila badan menggunakan [membakar] lemak, badan akan memberikan petunjuk :

a. Badan mengeluarkan peluh.
b. Kerap kencing.

Siapa sini yang setelah guna GC Plus badan jadi kuat berpeluh dan kerap buang air kecil?

"Kalau berhenti guna GC Plus, berat naik semula tak?"

Perlu faham bahawa apabila badan hilang lemak, sel-sel lemak hanya menegcut tetapi TIDAK HILANG. Bilangan sel lemak kekal. Sel lemak ini berada dalam mode "standby" untuk diisi semula. Kalau berat badan menaik setelah berhenti GC Plus, itu adalah kerana anda tak jaga makan.

Basic Value Pack adalah WEIGHT LOSS COMBO yang membantu menurunkan berat badan sekaligus merendahkan tahap kolesterol [trigliserida]. Setiap pek Basic Value Pack menerima 1 sample Cleansing Gel 25ml.

Whatsapp 012-7728976

Diana Ishak
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart